apple server

Reynaldo
Reynaldo HolguínMember Posts: 1
Photogenic

necesito implementar el servicio Qos en mi Ruter TP-Link tD-w8901N

y quiero priorizar el trafico hacia los servidores de apple para que me actualice más rápido cada vez que bajo las update de mi iPhone y etcétera !

necesito hacer eso porque la red es compartida con otras personas y mi prioridad es que ese servicio tenga mejor rendimiento ! Para eso necesito saber al menos una ip desde donde el iPhone descarga las actualizaciones de software ! Hablo del sistema operativo iOS no me refiero a la AppStore!

el servicio QOS solo me deja poner una ip , si me permitiera poner un dominio fuera más sencillo para mi pero pide ip ! Y por ejemplo el dominio de apple.com tiene una ip y el dominio Support.apple.com tiene otra ip !

y la realidad es que no se desde donde el iPhone baja las update o al menos un dominio desde donde pueda decir voy a utilizar esta ip para en Qos darle prioridad por sobre las demás. !

alguien que tenga una idea en el caso del ruter to-link Tadeo-W8901N

se como se configura pero necesito ese dato y no sé cómo obtenerlo !

gracias.

Answers

• Pixel
    Pixel Devon, U.K.Member, Moderator, Beta Tester Posts: 217
    100 Comments 25 Likes 5 Answers First Anniversary
    ✭✭✭
    For the benefit of non-Spanish speakers:-

I need to implement Qos service on my TP-Link tD-w8901N router
     and I want to prioritize the traffic to apple servers so that I update faster every time I update my iPhone and so on!
     I need to do that because the network is shared with other people and my priority is that this service has better performance!  For that I need to know at least one IP from where the iPhone downloads the software updates!  I'm talking about the iOS operating system, I'm not talking about the AppStore!
    The QOS service only lets me put an IP, if it allowed me to put a domain it would be easier for me but it asks for IP!  And for example the apple.com domain has one ip and the Support.apple.com domain has another ip!
    And the reality is that I do not know from where the iPhone downloads the updates or at least a domain from where I can say I am going to use this IP to give it priority in Qos over the others.  !

someone who has an idea in the case of the Tadeo-W8901N router to-link

I know how to configure it but I need that data and I don't know how to get it!

Thank you.